donderdag 8 november 2012

Geurzakje 'Ster'

Laatst zag ik een stukje van een filmpje op youtube waarin iemand liet zien hoe je met verschillende kleuren draden afwisselend kan haken en daardoor een patroon in je haakwerkje kan krijgen. Toen ik later het filmpje af wilde kijken, kon ik hem helaas niet meer terug vinden, maar ik heb wel de techniek onthouden en ik ben het maar gewoon gaan proberen.
Het patroon van dit zakje met ster stond in de Anna, (een leuk handwerk blad trouwens) maar dan de gebreide versie en de ster zou er op gemaasd worden. Omdat ik niet kan breien was dat sowieso geen optie, maar ben ik dus aan het haken geslagen.
Om een patroon te krijgen heb ik steeds beide draden ( de witte en de blauwe) meegenomen op de naald en volgens het patroon een witte of wel een blauwe steek gemaakt.


Alleen is het wel best moeilijk om een net patroon te verkrijgen, wit en blauw lopen soms bij het wisselen van kleur een beetje door elkaar heen zeg maar. Beetje moeilijk om uit te leggen, maar ik vind het wel erg leuk haken!
In het witte draad wat ik gebruikt heb zit een glanzend, veelkleurig draadje verwerkt, jammer dat dit niet zo goed te zien is op de foto, het geeft namelijk een heel leuk effect.



8 opmerkingen:

  1. Wow!!!!
    Wat een mooi effect!!!!!!!!
    Echt knap gedaan!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar op die tweede foto kan je het goed zien hoor! Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op de tweede is het inderdaad al beter te zien, maar ik heb een hele serie foto's gemaakt en op elke foto was het weer anders. Een goede foto maken is ook een hele kunst;) maar bedankt voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. als je haakt kan je de kleuren het best wisselen op het moment dat je de laatste doorhaling doet..
    dus insteken en doorhalen met kleur a en weer insteken en doorhalen met kleur b (vaste is dit)
    maar het is mooi geworden hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ook voor je uitleg! Zo doe ik het trouwens ook, maar dan nog is het patroon niet helemaal scherp genoeg (naar mijn mening), voornamelijk omdat je steeds twee draden in je hand heb en eentje onzichtbaar mee moet nemen. Nou ja, verder is het ook oefening baart kunst!

      Verwijderen
  5. Mooi gemaakt zo met die ster erop, erg leuk!
    Groetjes,
    JoyJonne Hooks van JoyJonne.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ik vind het erg leuk als je een bericht achter laat! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...