donderdag 15 november 2012

Barbie jurkjes haken (2)

Een tijdje geleden heb ik een wit zomers barbiejurkje laten zien die ik gehaakt heb, zie hier. Ondertussen was ik ook bezig om een tweede jurkje te haken, maar dan roze, een langere rok en met als accessoire een handtasje. 

Op onderstaande foto zijn de kleuren niet zo als ze zijn door de flits, maar omdat dit de enige foto waar het geheel op staat, wilde ik hem toch laten zien. 
Aan de onderzijde van de jurk heb ik verschillende kraaltjes en een gehaakte bloem bevestigd.
Het is erg leuk om barbiejurkjes te haken, al heeft dit jurkje (en ook de eerste) best wat tijd gekost, je voelt je een beetje een modeontwerper!


8 opmerkingen:

  1. ja dat deed ik ook zo'n 35 jaar geleden.. toen was het volgens mij ook de bedoeling van barbie's..
    je kreeg in ieder geval zo'n peperduur popje pas als je tiener was.. en niet zoals nu als je nog maar net kan lopen.
    ik gaf mijn barbie alle kleding die ik niet kreeg.. ahahah ik haakte sexy outfits.. romantische dansjurken en naaide plooirokjes van afgedankte kleding!
    deze roze creatie is erg geslaagd hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeetje jantine wat enorm mooi gehaakt en bewerkt zeg ♥ dat bloemeke onderaan en die kraaltjes, wowwww barbie zal wel heel blij zijn met jou als designer

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi gemaakt zeg !en prachtig die kleur ,ook de bleoemetjes zo schattig hoe je dat heb verwerkt ,wens je veel Haak plezier en succes met je blog
    maar even een vraag ? heb je hier ook een patroontje van ?

    Hartelijke groet Van Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Geertje,
      Bedankt voor je complimenten en wensen!
      Het jurkje heb ik gehaakt met behulp van het patroon Abigal Forrest, die is de link: http://www.ravelry.com/patterns/library/barbie-gown Je moet wel even registreren op Ravelry (maar als je Ravelry niet kent, dat is zeker de moeite waard!). Verder heb ik tijdens het haken mijn eigen draai aan het patroon gegeven.
      Als je nog vragen hebt, laat het me weten! En als je ook een jurkje ga haken en het is af, vind ik het leuk om te zien!
      Groetjes, Jantine

      Verwijderen
    2. Hoi Jantine
      Ik zal eens gaan kijken en ben al lid bij Ravelry,
      maar Hartelijk dank voor je mailtje terug
      Hartelijke groet , Geertje

      Verwijderen
  4. dat is mooi foto's ik doet het gehaakt

    BeantwoordenVerwijderen

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ik vind het erg leuk als je een bericht achter laat! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...