dinsdag 22 mei 2012

Rabarberrecept

Over: Planten


Gelukkig is de term planten zo algemeen dat bijna alles wat van nature groen is hier onder valt. En dus kan ik bijvoorbeeld ook vertellen over mijn wekelijkse groenten- en fruitpakket van Odin
De producten zijn biologisch of biologisch-dynamisch geteeld en zo veel mogelijk van het seizoen. Erg leuk is ook dat er regelmatig 'vergeten' groenten in zitten, dus eet je nog eens wat anders dan altijd maar de broccoli en paprika! (niets ten nadele van broccoli en paprika trouwens, is ook erg gezond;-))
Deze week zat er voor het eerst rabarber in en ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moest. Ik ken rabarber alleen van de rabarbermoes van moeders, die ik altijd een tikje zuur vond. Odin kwam met een recept voor Rabarbertaart en die heb ik gemaakt. Het recept wil ik met jullie delen, want zo wil ik wel elke week rabarber in mijn pakket!


Rabarbertaart
Deeg:  250 g zelfrijzend bakmeel 50 g havervlokken 150 g boter 150 g suiker snufje zout
Vulling: 600g rabarber 40 g boter 3 eetl of meer suiker event opgeklopte slagroom
Kneed een deeg van havervlokken, bakmeel, suiker, snufje zout en boter. Beleg een ingevette taartvorm met het deeg en leg er een dikke laag gesneden rauwe rabarberstukjes op. Strooi suiker en leg kleine botervlokken op de rabarber. Bak de taart ongv 20 min. in een voorverwarmde oven op 200º C. Deze taart is het lekkerst als ze net uit de oven komt. Serveer met de opgeklopte slagroom.


 
Eigenlijk wist ik niet of ik de rabarberstengels moest schillen, dus ik heb de helft geschild... Maar er zitten daarom nog wel wat draadjes aan de stukjes wat iets minder mooi presenteert.
Ik heb trouwens minder suiker gebruikt en daarvoor in de plaats wat honing.
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ik vind het erg leuk als je een bericht achter laat! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...