dinsdag 1 mei 2012

Bryophyllum



Zonder stokje!
De bryophyllum. Dat is de naam van een leuke vetplant die nu een jaar in mijn bezit is en waar ik wat over wil vertellen en laten zien.
Vertaald heet deze plant 'groeiend blad' : bryein = groeien, spruiten; phyllon = blad. En dat is ook gelijk de meest opvallende karakteristiek, op het blad groeien kleine blaadjes waar een worteltje aangroeit! Deze kleine blaadjes vallen er al snel af en als deze op aarde vallen, groeien ze uit tot een zelfstandige plant.
Zo heb ik al heel wat nieuwe plantjes gekweekt en een andere eigenaar gegeven. 
Het is een heel makkelijk plantje, hij kan heel erg goed tegen droogte. Het bewijs is er, zelfs bij de allerslechtste plantenverzorger die ik het plantje gegeven heb, leeft hij nog ;-).
Ikzelf heb gekeken of er bij deze plant een maximale hoogte is, hij groeit namelijk alleen verticaal. 109 cm is hij geworden en ik geef toe; er is nu niet zo veel moois meer aan, de blaadjes zijn ook niet meer zo groen, maar in de top zit nu wel een mooie tros met oranje/roze bloemen. En één van zijn afstammelingen zit al in een potje om weer op te groeien!







2 opmerkingen:

  1. Ongelooflijk, wat een lange plant. Ik heb hem ook wel eens lang gehad maar dit is haast een record!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, zal ik het Guinness book of records halen? ;-)
      Mooie blog(titel) heb jij trouwens!

      Verwijderen

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ik vind het erg leuk als je een bericht achter laat! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...