vrijdag 19 oktober 2012

Polswarmers en de zonnebloem

Terwijl de bomen hier in Zeist mooi aan het verkleuren zijn, heb ik eindelijk een zonnebloem op mijn balkon in bloei. Maar omdat de herfst er toch echt aan komt, zie ik in blogland overal handschoenen, mutsen en sjaals te voorschijn komen. Ik ben met polswarmers begonnen!



De prachtige diep aquablauwe, dikke wol voelt heerlijk warm aan en ik heb nog ongeveer 10 bollen over. Ik was vorig jaar namelijk aan een vest begonnen, maar dat is een totale mislukking geworden, ik heb het toen het bijna af was, weer helemaal uitgehaald. Maar ik kan dus ook nog bijvoorbeeld een sjaal van het wol haken, een vest begin ik in ieder geval niet meer aan...



Het patroon van de polswarmers is heel makkelijk. Het is in feite het haken van vasten in een spiraal, ik heb voor een speels effect een paar toeren halve stokjes gehaakt. Voor het duimgat sla je een aantal vasten over en haak je hetzelfde aantal lossen, in de volgende toer haak je in die lossen gewoon weer vasten.



2 opmerkingen:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ik vind het erg leuk als je een bericht achter laat! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...