dinsdag 9 oktober 2012

Mijn favoriete haaknaald

Over: Haken
Ongeveer een jaar terug heb ik deze Addi haaknaald gekocht bij een crea-beurs. En ik ben zo tevreden over deze naald! 
Het lijkt inderdaad een beetje op een tandenborstel;-) En de kleur van deze maat (3.0 mm) is oranje, mwah... Maar he, het maakt niet uit, als hij maar fijn haakt! 
En dat doet ie! De naald is ergonomisch vormgegeven. Bij een gewone naald houd ik deze altijd 'bovenhands' vast, de Addi naald wordt als een pen vastgehouden. 
Daardoor draai je je pols bijna niet meer en zo voorkom je RSI! 
Wat voor haaknaald vind jij het fijnst?

Er zijn nog meer merken ergonomische haaknaalden, zoals van Clover. Ik heb daar geen ervaring mee.

10 opmerkingen:

  1. ik haak ook met clover, en ik haak zoals ik altijd breide ha ha
    dus mijn hand erboven en niet als een pen vast houden dat lukt me echt niet'
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij was dat ook wel erg wennen om de naald anders vast te houden, maar op een gegeven moment weet je niet anders meer!

      Verwijderen
    2. nee dat geloof ik ook wel

      Verwijderen
  2. Ik heb deze ook, en ben er ook heel erg blij mee... maar ik blijf wel bovenhands haken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik haak met clover en met de gewone haaknaalden, altijd als een pen vast houdend. Deze haaknaald die jij laat zien heb ik nog nooit gezien. Ik haak alleen bovenhands als het stug is en ik iets niet goed door kan halen bv heel dik garen of zo iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik haak enkel bovenhands als ik met zpagetti haak, ik had voornamelijk gewonen haakpennen (gekregen van de oma) maar ik pak ze altijd vast zoals een pen, zo werd het mij nl geleerd door haar!
    Maar ik zag op diverse blogs altijd de haakpennen van clover passeren dat ik er mij ook eens zo eentje heb aangeschaft, en ondertss heb ik er 2 liggen (de courantst gebruikte) en moet zeggen ik ben echt fan omwille van de bredere grip, werkt nl veel makkelijker!
    De jouwe heb ik nog niet gezien, maar ze ziet er ook heel erg praktisch uit!
    Ga eens googlen!

    Er bestaan ook nog haaknaalden met een licht erin...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kijk hier net via google; +/- 8euro voor zo'n naald! best wel duur! die van clover kosten +/- 3.75euro... best wel een groot verschil!

      Verwijderen
    2. Ik ben inderdaad vergeten de prijs erbij te vermelden!
      Het klopt dat de naald ongv 8 euro is en dat is inderdaad best veel. Achter af is het me wel waard, want had ik eerder nog wel eens last van mijn pols, nu nooit meer en ik haak best veel.
      Maar de Clover naalden zijn ook goed, aan de reacties te lezen!

      Verwijderen
  5. ik heb gewone metalen haaknaalden en haaknaalden van dik plastic met glitters en haaknaalden met een verdikte greep..
    en ja.. die met een greep haken het lekkerst!
    de glitters heb ik pas aangeschaft.. dat zijn de dikkere naalden.. 6 tot en met 10..en zijn van het merk addi
    de andere zijn vanaf 0,75 tot 4,5.. en heb ik al eeuwen..de metalen zijn merkloos.. die met de greep zijn van het merk perlac..

    BeantwoordenVerwijderen

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ik vind het erg leuk als je een bericht achter laat! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...