donderdag 30 augustus 2012

Kraaltjes (3): Boompje en kraaltjesstash

Pff hier hebben heel wat uurtjes kraaltjes rijgen in gezeten! Ik heb dit boompje een tijd geleden gemaakt en ik weet het nog goed. Maar als je van freubelen houdt, is dat natuurlijk niet zo'n probleem. De richtlijnen voor dit boompje komt uit het boekje Kralenboompjes van Gert Daniels.
Ik gebruik het liefst kraaltjes van Gütermann grootte 9/0. Het fijne van deze kraaltjes is dat ze allemaal gelijk zijn, in tegen stelling tot de goedkopere kraaltjes van andere merken, die vaak onregelmatig zijn van vorm en grootte. Een fotootje van mijn kraaltjes stash zie je hier. Ook een aantal potjes van andere merken, ja ik probeer nog wel eens wat, maar ik kom toch altijd terug op Gütermann!

Haha, ik wilde even een link plaatsen van een mooie site met Kraaltjes werkstukken, ik google een beetje en ik ben ondertussen al weer 20 minuten verder... Er zijn zo veel prachtige sites met kunststukjes, vooral Franse sites trouwens. Nou, ik noem er toch een: Les Creas de Marijo 




4 opmerkingen:

  1. ware kunst prachtig!!!
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo grappig mijn grootmoeder had er vroeger zo eentje ook zelf gemaakt, dat stond steevast naast haar telefoon... helaas is ze verhuisd en is dat toen in de vuilbak beland. Jammer, héél erg jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben op zoek naar alle mogelijke boekjes over kralenboompjes en -bloemen. Wie kan mij helpen aub?

    BeantwoordenVerwijderen

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ik vind het erg leuk als je een bericht achter laat! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...