zaterdag 26 mei 2012

Cactuszaden

Over: Planten



Tussen alle zakjes bloemenzaad zag ik dit bovenstaande zakje hangen en eerlijk gezegd had ik er nooit bij stil gestaan dat je cactussen ook vanuit zaad kan opkweken. Natuurlijk is stekken de makkelijkste manier om cactussen te vermeerderen en ik ben er in de praktijk ook achter gekomen dat dat de snelste manier is. Kijk maar mee:

Februari 2011 Volgens de beschrijving achter op het zakje gezaaid. Met de pijlen zijn twee verschillende zaden aangegeven. 


Maart 2011 Alleen de zwarte zaden ontkiemen. Later blijkt dat dit ook allemaal cactusjes worden van hetzelfde soort, helaas!






Mei 2012 En dit is hem dan geworden. Na ruim 1 jaar is hij toch mooi al 1 cm hoog!

Google

2 opmerkingen:

  1. Geinig, ik heb dat jaren geleden ook eens gedaan, en ook ik had allemaal dezelfde cactussen.
    Maar ik blijf het altijd spannend vinden wat er precies opkomt.
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah wat goed om te horen dat ik niet de enige ben, waarbij de opkomst nogal saai is;-)
      Ja dat vind ik ook zo leuk dat het elke keer weer afwachten is wat voor groens er uit de aarde komt!

      Verwijderen

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ik vind het erg leuk als je een bericht achter laat! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...