zaterdag 21 april 2012

Eerste blogbericht

Mijn eerste blogbericht gaat over planten eten! 
Al langer verdiep ik mij in voeding en dan vooral E-nummers, genetisch gemodificeerd zetmeel en andere onnatuurlijke ingrediënten die langzaam maar zeker ons voedsel uit de supermarkt gaan overheersen. In de natuurwinkel kan ik naar hartenlust voedingsmiddelen in mijn karretje gooien, toch nog even kijken bij de ingrediënten, maar nee, geen kunstmatige stofjes waarvan ik de werking op lange termijn nog niet ken. 
Wil ik nog een stapje verder gaan en 'extreem'  gaan dan zou ik misschien ook geen vlees, zuivel, kant-en-klaar-producten, soya etc etc meer moet gebruiken. Voor elk product zijn argumenten. Hoe ver ga ik?
Voor nu ga ik beginnen naar het voorbeeld van 'De Planteneter' ( http://boeleytsma.nl/) met groene smoothies! 

Dag 1 Appel, banaan, sinaasappel en spinazie

Dag 3 Het wordt al groener en meer! Banaan, appel, bleekselderij en spinazie.



++ Jantine van Middendorp

4 opmerkingen:

  1. Interessant. Ik probeer zelf een beetje te letten op het beperken van e-nummers maar blijft lastig omdat hoe gezonder hoe slechter voor de portemonnaie helaas. Hoe smaken de smoothies?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja klopt dat bepaalde producten duurder zijn, ik koop bijvoorbeeld veel bij de Natuurwinkel en de prijzen liggen daar zeker iets hoger. Het beperken van kant-en-klaar maaltijden, sausjes, mixjes etc scheelt al heel veel!
    De smoothies zijn lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi, ik drink 3x p.d. een groene smoothie, heerlijk en super gezond. Ik voel mij er goed bij

    BeantwoordenVerwijderen

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ik vind het erg leuk als je een bericht achter laat! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...