vrijdag 8 juni 2012

Help, een eekhoorn zonder staart?

Over: Haken


Deze eekhoorn is natuurlijk helemaal geen eekhoorn, niet zonder staart! 
Ook de oortjes en het neusje ontbreken natuurlijk nog. Maar de staart is het probleem, het is het leukste om de staart met harige wol te haken en laat dat nu heel lastig haken zijn... Een aantal weken geleden ben ik begonnen met de staart, dat ging niet goed en op een gegeven moment heb ik de staart aan de kant gegooid. Maar ik ben wel verder gegaan met het lijfje. En toen ik deze af had toch ook maar weer verder gegaan met de staart. Want het lijfje is wel erg schattig geworden toch?! Die voetjes!
Ander wol gepakt en vol goede moed weer begonnen. Maar deze tweede poging leek ook nergens op. Ander wol gekocht en wéér opnieuw begonnen. Geen harige wol dit keer, want ik had ergens een methode gezien om over het haakwerk met een scherp kammetje te gaan en zo een harig effect te krijgen. 
Maar dat is dus ook niets geworden, het leek nog steeds nergens op. Pff, ik baal dan zo dat het niet lukt! Ik ben vaak wel geduldig, probeer het dan steeds weer over nieuw, maar er is toch wel een grens.
En nu? Iemand een tip?
Twee van drie mislukte pogingen...
Het patroon is van Christel Krukkert en zo moet hij ongeveer worden: Evie
..

4 opmerkingen:

  1. Ohh dat lijfje is echt lief dus daar hoort een staart bij ... misschien haken met lusjes? Zoals bij egeltjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OCH hij zit er wel zielig bij zo zonder staart. Ik heb ook eens zo iets gehad, ik heb toen met de harige wol gewoon een lap gebreid, recht toe recht aan en daarna dubbel gevouwen en vast genaaid,
    misschien is dat een optie

    groetjes en succes

    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er bestaat wol, wat je bv ook voor beren gebruikt, je borstel dit na het haken op, maar ik heb dit ook nog nooit geprobeert,
    succes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh ik heb gewone wol gebruikt voor deze methode, maar dat klopt dus niet! (wat ook wel te zien was aan het resultaat;-))

      Verwijderen

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ik vind het erg leuk als je een bericht achter laat! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...